witam, ostatnio usłyszałem stuki w przednim zawieszeniu pojazdu. Byłem przekonany że stuka łącznik stabilizatora. Po demontażu koła stwierdziłem że występuje luz na przegubie kulowym wahacza dolnego. Luz sprawdziłem długą rurką która służy mi jako przedłużka do klucza. Oparcie rurki o elementy podwozia i wywieranie nacisku można sprawdzić które połączenia mają luz.
Oryginalny przegub kulowy wahacza jest nitowany. Przed wymianą nity należy rozwiercić wiertarką wiertłem 10 mm lub ściąć szlifierką kątową. Teraz jestem w trakcie gromadzenia części zamiennych. Przegub kupiłem przez allegro bo jest znacznie taniej.
Po zdjęciu koła stwierdziłem też że mam uszkodzoną osłonę przegubu napędowego. Wyciekający smar pobrudził elementy zawieszenia. Dlatego też postanowiłem wymienić też przegub napędowy, który też zamówiłem na allegro. Cena jest naprawdę konkurencyjna. Czekam teraz na kuriera i pogodę. Naprawę mam zamiar przeprowadzić na podwórku.
Będę robił zdjęcia i pokaże jak to będzie wyglądało.
Kupiłem już klucz nasadowy za 12 zł do odkręcenia piasty koła, tarczę do szlifierki kątowej i rękawice robocze. Mam nadzieję że wszystko pójdzie sprawnie i mój lacetti wróci do pełnej sprawności.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarze:
Z takimi rzeczami ja jeżdżę do mechanika gdyż po prostu się na tym nie znam. Jak dla mnie także bardzo fajnie na stronie https://kioskpolis.pl/oc-odpowiedzialnosc-cywilna/ opisano definicję OC i jak dla mnie jest to coś ważnego.
Prześlij komentarz